sunnuntai 29. joulukuuta 2019

Hetkiä kotona 1912

Joulukuu on osa minun kesälomaani ja viime metreillä tuntui ettei meinaa jaksaa arjen pyöritystä pyhiin asti. Herkkuja on ollut tarjolla koko kuukauden, mutta olen samalla kokeillut 5+2 paastoa. Joulun laittoon oli tänä vuonna kivasti aikaa, mutta silti tuli kiire ja mietin miten onnistun jatkossa. Vähempi säätöä?

Joulukoristelut oli tänä vuonna jouluaterian kattaus, muovikuusi ja joulukukat. Ehkä kaunein joulukukka oli männynoksa, joka sai koristeeksi vanhan ajan joulukuusen kynttilän. Niin ja sohvatyynyihin vaihtui punaisia sävyjä. Kuopus sai taivaansiniset pellavapetivaatteet ja kuosillisten tekstiilien kanssa syntyi kaunis kokonaisuus.

Sohvaan olen kasvattanut lomalla juuret ja töllölista on mitä melkoinen. Gangsterielokuvagenren hieno edustaja The Irishman ja ohjaaja Quentin Tarantino Once Upon a Time in Hollywood katsottu. Samoin sarjat Catherine the Great, Crown ja Keisari Aarnio. Crownia olin odottanut kovasti ja se se oli hienoinen pettymys, minun makuun liian vähän historiaa. Keisari Aarnio oli uskomaton tarina ja monia ajatuksia herättävä. YLE Areenasta on katsottu laatusarjat presidentti Koivistosta ja Hengen asein. 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!
Roskapostien takia sanavahvistus käytössä, anteeksi vaiva.