maanantai 24. syyskuuta 2012

Käyntikortti

Kerrankin kävin ripeästi tuumasta toimeen ja tilasin Vistaprintin kautta käyntikortin blogilleni. Aika usein on tilanteita, että haluaisi antaa pienen muistilapun tapaamilleen kavereille tai uusille tuttavuuksille omasta blogista. No, nyt minulla sellainen on. Vistaprintin kautta tilaaminen oli helppoa ja nopeaa. Minun kortissa on lisämaksullinen kiiltäväpintainen paperi ja värikuvallinen kääntöpuoli, silti hinta jäi alle 50 euroa 250 kpl käyntikortteja kotiovelle tuotuna 3 päivässä. 

Viime aikoina olen pohtinut paljon mikä on oikeastaan sisustusblogi ja millainen blogi omani on. Tähän sisustusblogi kategoriaan menee valokuvapäiväkirjablogeja, rakentamis- ja remppablogeja, DIY-blogeja, Citysinkkuelämäblogeja, perhe-elämäblogeja ja keräilijäblogeja jne... Korjasin hieman oman blogini esittelyä, koska moni blogissani vahvasti esillä oleva asia ei tullut entisessä kuvailussa ilmi riittävästi. 

Toinen viime aikoina minua askarruttanut aihe on sisustusblogien kaupallisuus ja bränditietoisuus. Aika surutta tulee itsekin mainostaneeksi erilaisia palveluja ja tuotteita. Juttu onkin siinä että mielestäni lukijan pitää tietää milloin on kyseessä taviksen käyttäjäkokemus tai aito fanitus, ja milloin on kyse "lahjotusta" mielipiteestä.  En ole vielä koskaan saanut senttiäkään alennusta tai ilmaista tuotetta blogini ansiosta, mutta kuka tietää. Löysin kaksi hyvää eettistä ohjetta bloggareille ja yritän itsekin näitä soveltuvin osin noudattaa. Indiedays Bloggaajien eettinen ohjeistus sekä Lily -palstan Lily-etiketti.





10 kommenttia:

  1. Hienot käyntikortit ja hyvä idea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ihana tunne, kun joskus välähtää oiva ratkaisu ongelmiin.

      Poista
  2. Ihanat käyntikortit! Tuo banneri on muutenkin tosi hauska, erilainen! Ja ihan totta tuo mainonta homma, ei aina voi tietää onko mielipide todellinen vai ei. En ole myöskään koskaan saanut mitään blogin kautta, mikäli näin olisi niin kyllä kokisin asiakseni sanoa rehellisen mielipiteeni- sillä eikai kukaan tätä hommaa tee mainostajien vuoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ai niin, sitä kutsutaan banneriksi. Nykyisin pitäisi olla vain pelkkä teksti, mutta halusin vielä kuvan, koska minulla on niin kivoja minihuonekaluja ;).
      Erilaisten tunnustusten sijaan voisikin sitoutua bloggaajan eettisiin ohjeisiin esim. blogin sivupalkissa? Itselle teki ainakin hyvää tutustua noihin ohjeisiin; osa oli mulle ihan itsestään selviä, toisia en ollut osannut ajatella lainkaan.

      Poista
    2. Kuva banneri on hyvä juttu! :)
      Ja on kyllä hyvä perehtyä näihin ohjeisiin, vaikkei asia mielestäni nyt niin vakava varsinaisesti olekaan. Meitä kuluttajia vedätetään niin monella tavalla että mahdotonta maailman mainos suosta enää ottaa selvää. Kunhan pitää oman pään selvänä niin kaikki on hyvin :)

      Tunnustapas vielä Ikea haaveesi :)

      http://sitruunahappoa-sitruunahappoa.blogspot.fi/2012/09/ikea-haaste.html

      Poista
    3. Olet oikeassa. Sisustusblogit ovat aina jossain määrin visualisoituja unelmamaailmoita, eikä niitä tulee ottaa liian vakavasti.

      Kiitos haasteesta. Tätä en ole vielä saanutkaan, mutta kuvastoa olen kyllä katsellut sillä silmällä.

      Poista
  3. Käyntikortteja voisikin jossain vaiheessa harkita ihan vakavasti! Tosi kivan näköinen tuo sun versio. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kätevä on,voin suositella.

      Poista
  4. Paljon mainostavana bloggaajana tuon esille oman näkemykseni eli mä kerron tuotteista aina rehellisen oman mielipiteeni. Ei ole mitään järkeä johtaa lukijoita harhaan. Useimmat firmat itse asiassa toivoo rehellistä mielipidettä oli se sitten negatiivinen tai positiivinen. Mainostavana bloggaajana "tuomitsen" ehdottomasti mielinkielin-mainostelun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä niin Irina.
      Ajattelin omalta kohdaltani sitä että hulluna fanita jotain tuotteita ja brändejä. Joku voisi kuvitella että saan ihan rahaakin moisesta suitsutuksesta ;).
      Jotain tälläistä mietin http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/arkisto2010/verkkolehti-9-2010/mielipide-vai-maksettu-mainos.

      Poista

Kiitos kommentista!
Roskapostien takia sanavahvistus käytössä, anteeksi vaiva.